marți, 25 ianuarie 2011

Datul cu parerea - sport national - 2

Televiziunea
Daca pe timpul lui Ceausescu blocurile erau pline de "sutiene" ca sa prindem moldovenii, si ne procuram cu greu un televizor pentru a vedea 2 ore de ceausism, acum situatia este cu totul si cu totul diferita.
Un TV color clasic il cumperi la un pret de 100 euro, cu garantie "cat te tine" - depinde de producator, iar posturi romanesti sau si cu subtitrare in romana, cate incap aproape. Ca sa nu mai spunem de cele cu emisie online.
Pe la colturi se mai spune, ca un minut de emisie costa destul de mult, si logic mi se pare corect sa coste. Pentru ca vrand nevrand, sunt niste cheltuieli : ecipamente, satelit, echipa de emisie, etc. Uitati-va la sfarsitul unei emisiuni sa vedeti cate persoane sunt in spatele ei, persoane care nu se vad.
Ori, mi se pare normal, ca fiecare televiziune sa fie profitabila, pentru ca, la baza, este o societate comerciala.
Banii de unde vin la o televiziune : din publicitate.
Publicitatea unde merge - la televiziunile care au telespectatori,
Pentru ca am fost in Sahara si credeti-ma, la 3 km in desert nu am vazut nici un banner publicitar. De ce, simplu, nu sunt trecatori, nu este public care sa vizualizeze si sa devina potential client al respectivului produs sau serviciu.
Asa este si cu publicitatea stradala si cu cea in mass-media.
Deci e vorba de un target carei sa i se adreseze. Ori, in Romania, sunt posturi de televiziune care nu cred ca au mai mult de 5000 de privitori in perioada maxima de audienta.
Problema care mi-o pun eu este asta : cum pot rezista acele televiziuni.
O sa imi spuneti : fiecare isi are grila de programe si fiecare in anumit public.
Dar o televiziune care nu are decat un numar mic de spectatori, cum poate sa ramana pe piata. Te uiti si in loc de publicitate, este Promo. Deci autopublicitate.
Acum vine datul meu cu parerea : sunt televiziuni care sunt facute pentru anumite interese. Nu sunt profitabile nici pe departe, sunt televiziuni de clan, de partid, de baieti care si-au facut si o jucarie de asta. Vrea propria televiziune.
Si vor veni alegerile : locale, nationale, prezidentiale.
Atunci devine profitabila o televiziune. Din banii aia traieste.
Pentru ca nu cred ca poti merge in pierdere zi de zi, luna de luna, an de an...
Adica, nu stiu cum sa spun Neiculita...
"Daţi-mi voie... La una-mie-opt-sute...", "O scrisorică de amor cătră becherul meu, de la nevasta unui prietin, — nu spui ţine... persoană însemnată", " Cum se poate, coniţa mea, s-o dau înapoi? S-ar putea să fac asa prostie? Mai trebuie s-aldată... La un caz iar... pac! la „Răsboiul"."
Cred ca asta este sursa de venit la unele televiziuni...
Asta e parerea mea...
Ca in Romania, datul cu parerea e sport national

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Piatra Secuiului

 Accesul in Piatra Secuiului se face din localitatea Rimetea , la 28 de km de Turda.  Localitatea medievală este menționată pentru prima dat...