vineri, 4 februarie 2011

Datul cu parerea - sport national - 4

Câinii comunitari
E o problema urbana nationala cred...
Pe de o parte : cetăţenii nemulţumiţi - pe bună dreptate, că viaţa şi sănătatea le este pusă în pericol - şi, au dreptate
Pe de altă parte - asociaţiile de protecţia animalelor, ca vezi tu doamne câinii au şi ei dreptul la bunăstare, la un trai decent, etc,  
Pe de o parte comunităţile locale : adunarea şi sterilizarea cainilor inseamna bani, construirea de adaposturi şi întreţinerea cainilor în adaposturi inseamna iaraşi fonduri importante.
Mai avem cetăţeanul de rând care a adoptat câinii din zonă. pe motiv ca îi este milă, că îi este drag, la fiecare scara de bloc se găsesc "iubitori de animale", care ii hrănesc, le dau de mâncare, le dau dragostea de care animalele au nevoie...
Pe de alta parte, mai e cetăţeanul de rând, care s-a dus şi a luat un câine de la adăpost, l-a "adoptat" şi ca orice dragoste, s-a plictisit şi l-a abandonat...
Sunt un om care am crescut la ţară, cu animalele lângă mine, ar fi absurd să spun ca nu iubesc animalele. Şi câinii imi sunt dragi, şi chiar mă pot mândri că se tin câinii dupa mine, că mă iubesc aş putea zice. Aproape de fiecare dată când merg pe munte, se găseşte cate un câine sau doi, să îmi fie tovaraş de drum. Le ofer şi atenţia, şi dragostea şi recompesa cuvenită.
Însă, cred, şi aici imi dau cu părerea, că locul câinelui este în curte la ţară sau la vilă. Nu în casă, nu pe stradă.
Şi mai stiu că, dacă s-a ajuns ca un om să fie mancat de o haită de câini, de vină nu este numai primăria. De vină suntem toţi : începand cu boierii de senatori şi deputaţi care nu ştiu, sau mai precis nu vor să facă nişte legi clare, care sa apere în primul rând cetăţeanul, apoi animalul. Apoi, noi cei ce incurajam ca acel câine maidanez să găseasca in scară acei binevoitori - dacă manifesta atata dragoste de ce nu îi iau in casa la ei. Asociaţiile care ocrotesc animalele au la randul lor partea lor de vină, pentru că, în spatele "dragostei de animale" se ascund interese şi se învârt, se câştigă şi se fac bani frumoşi. Este un mod de a te te bate în piept, să iei nişte bani, să faci nişte proiecte, dar efectiv să nu faci nimic nimici pentru omul de lângă tine, nici pentru animalul care e în stradă.
Dacă nu se vor lua măsuri categorice acum, mai târziu vor fi mult mai mulţi. Pentru că de obicei câinii se înmulţesc. Dacă se vor înmulţi, vor fi mult mai puternici, vor ataca în haită.
Sterilizarea a 10,000 de câini inseamnă un cost, sterilizarea a 100,000 e mult mai mult. Adăposturile de animale costă, chiar acum la A1, am auzit o ştire care spunea ca un câine în adapost costă 100 euro/an.
Am fost in Germania, nu am văzut un câine maidanez, am vazut însă sute de câini in lesă, scoşi la plimbare de stăpâni. A fugit Benji - cât eram acolo. In 3 ore a sunat cineva şi a comunicat că "S-a găsit un câine care vă aparţine. Sunteţi invitat să il ridicaţi de la Stabiliment. Preţ 15 euro". Fiind găsit pe stradă, imediat a fost prins si dus la Stabiliment. A primit hrana, dar nu a fost lăsat deloc să hoinăreasca.
La noi se dau anunturi, recompense, etc.
Şi la noi încă nu sunt dotaţi cu cip câinii. Se încerca cu oamenii....
Părerea mea : haide-ţi să fim mai buni cu oamenii din jurul nostru, sunt mulţi care nu au nici colţul ăla de pâine care îl dăm cîinilor (deşi am văzut şi cazuri în care erau trataţi mult mai bine câinii). Şi haide-ţi cu toţii să facem ceva cu şi pentru câinii maidanezi...
Ilustrez cu un videoclip al trupei Taxi şi foto cu maidanez de munte.



Un comentariu:

  1. Si pentru ca nu sunt o fire sportiva, dar la ,,datul cu parerea "nu ma dau deoparte...
    Hai sa injuram si instantele judecatoresti, care sunt prea blande in aplicarea legilor si asa destul de schioape...
    Exemplu: posesor de caine nesupravegheat ,care agreseaza cetateni de toate marimile si de toate varstele, chiar un copil muscat de acest caine, cu probe aduse in instanta..se alege cu un simplu Avertisment...
    Asa ca imi dau doar cu parerea...trebuie sa moara eventual oameni ca sa ..ce?
    Inca o problema la care ..nu avem ce face?Asteptam ...Strainatatea?

    RăspundețiȘtergere

Piatra Secuiului

 Accesul in Piatra Secuiului se face din localitatea Rimetea , la 28 de km de Turda.  Localitatea medievală este menționată pentru prima dat...