marți, 8 septembrie 2015

Debutul toamnei

Data : 06.09.2015
Trupa : Luci, Lenus, Amalia, Mihaela,Eugenia,Paul, Titus.eu
Zona :  Masivul Ceahlau
Traseu : parțial marcat : Izv. Muntelui - Poiana Maicilor B.R. - Poiana Varatec C.A. - nemarcat : Poiana Varatec - pe sub Turnu lui Butu - Jgheabul cu Grohotis (A lui Butu) - Stogul Alb - Degetul lui Butunoiu - sub Claile lui Miron - marcat : Claile lui Miron - Poiana Maicilor - Izv. Muntelui - Baraj - Ruginesti - Bicaz   
Vreme : capricioasa - poaie marunta Izv. Muntelui - Poiana Maicilor apoi soare si vant slab pana sub ultima saritoare din jgheab, furtuna cu ceata si vant puternic pana sub Clai, acceptabil la coborare - soare din Izv. Muntelui

Porțiunea nemarcata necesita echipament adecvat si cunoștințe de cățărare, fiind la limita dintre turism montan si alpinism. 

Daca pe traseul Izv. Muntelui - Poiana Maicilor a burat ușor, am hotărât sa mergem mai pe langa poteca sa cautam bureti. Am gasit cate ceva, cu gândul ca vom completa colectia din zona Maici - Varatec.
Făcusem comanda mai de jos de vreme buna, si când am ajuns in Poiana Maicilor chiar asa era. Titus m-a rugat sa fac rost si de ceva vant sa usuce vegetatia, si... a inceput sa adie, apoi chiar sa bata ... 

 Vedere din Poiana Varatec : de la stanga Turnu lui Butu si Ana, Turnul Stancai, Stogul Alb, Caciula lui Ciuperca, Peretele Berbecului, Anezatoarea Oilor

 Stogul alb si Turnul Crucii
 Turnul lui Butu si Ana si Turnul Stancai 
 Albastru de Ceahlau
 Poiana Varatec si caputa de bureti 
  Iepurele :-)
 Am intrat in jgheab
 E de preferat iarba decat grohotisul...

 – „Ce-ți pasă ție, chip de lut,
Dac-oi fi eu sau altul?

Trăind în cercul vostru strâmt
Norocul vă petrece,
Ci eu în lumea mea mă simt
Nemuritor și rece."
 Degetul




 Mai e...
 Valea Bicazului cu Cariera si Saua Surducului
 Atentie ! Se inchid usile ! Suntem inconjurati de ceata, ploua spre lapovita si vant puternic 

 Am ajuns sub Claile lui Miron - sub claia mica ... o capra 
 "Cred ca nu ma vad"
 "M-au vazut"

Lapte de capra - oferta speciala  

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Piatra Secuiului

 Accesul in Piatra Secuiului se face din localitatea Rimetea , la 28 de km de Turda.  Localitatea medievală este menționată pentru prima dat...