miercuri, 12 mai 2010

Arta improvizaţiei.

Ne credem deştepţi ca naţie... şi susţinem cu tărie asta. Suntem geniile neînţelese ale Terrei.
Noi, românii.
Suntem buricul pământului.
Suntem Alfa şi Omega.
Dar nu ştiu cum se face că uităm că geniile sunt neînţelese...
Şi ne mirăm că nu ne înţelege nimeni că nu mai merge numai cu şpagă, pile, relaţii, „lasă ca nu dai de la tine – dai de la stat...”, că „cel mai bun partener de afaceri e statul”, „lasă că merge şi aşa”, „bun aşa rău”, etc., expresii care le auzim destul de des în mediile de afaceri şi nu numai.
Noi ne pricepem la toate, le ştim pe toate, improvizăm, găsim soluţii care te ţin mai mult decât originalul, e de la mama ei..., suntem policalificaţi, polivalenţi, poli... şi uite am ajuns aici unde am ajuns.
Am ajuns aproape de falimentul ţării...
Cum noi, care suntem cei mai si mai ... să ajungem la faliment ...
Să ajungi să iei de la pensionari 15 % mi se pare absurd ... 15 % din ce, din nimic, dar ei, pensionarii trebuie sacrificaţi, aşa le trebuie – ca au muncit şi au construit România, au mâncat salam de soia sunt învăţaţi să sufere, şi dacă nu suportă să moară, să moară boşorogii... şi aşa sunt mulţi şi sunt o povară. Aşteaptă să primească... stau ca milogii cu mâna întinsă după ce au cotizat 30-35 de ani lună de lună. Trebuie să înţeleagă ce nu au de unde primi că dacă li se dă lor, pensionarilor, clasa politică de unde mai fură, ei ce fac, din ce trăiesc săracii...
Aşa cum am avut surpriza ca să aud un meşter, Nea Cutare, mare meseriaş în reparatul maşinilor, că a avut tupeu să spună despre o reparaţie făcută la o reprezentanţă auto : „Cine a făcut buleala asta ?”
, „Lasă că te rezolv eu, punem asta şi nu are moarte ...” Şi pune o sârmă în loc de colier, bate cu un baros în loc de a folosi o soluţie de desţepenit, etc., şamd.
Ne pricepem la toate, ăsta e adevărul... dar... să le stricăm pe toate.
Am improvizat un stat de drept, am improvizat democraţia, am improvizat alegeri libere, ultimul proces cu condamnare la moarte, coaliţie majoritară, premier, guvern, totul am improvizat.
Şi tot noi ne mirăm că nu merge treaba ...
De ce ?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Piatra Secuiului

 Accesul in Piatra Secuiului se face din localitatea Rimetea , la 28 de km de Turda.  Localitatea medievală este menționată pentru prima dat...