joi, 2 februarie 2012

Aniversare

Periodic, dar periodic si cu o ciclicitate perfecta, ni se intampla sa avem aniversare a propriei noastre persoane.
Paradoxul e, ca in prima perioada a vietii ne dorim cu adorare sa devenim "mari", apoi, recunoastem ca "e he he am 28", "e he he am 32", dupa 35 incepem sa recunoastem cu o oarecare sfiala "am 38", "40",  "42", apoi aniversarea nu mai e o bucurie mare, nu mai e o mandrie, ci mai degraba o povara.
Pentru ca ai devenit "mare", pentru ca ai destul de multe raspunderi, obligatii, pentru ca mintea - chiar daca ramane tanara si in priza - a acumulat acea experienta care sa te faca sa nu mai visezi cu ochii deschisi, pentru ca nu mai crezi in zane, Feti Frumosi, ci mintea oricat ar incerca sa zburde are acel pitic care ii spune : "vezi ca ..."
Dar una peste alta, orice aniversare este si un bilant si un prilej de a fi felicitat, de a te bucura ca si ala nu te-a uitat, si nici celalalt, etc. Cred ca mai greu va fi, cand nu te va mai baga nimeni in seama, cand nu vom mai fi nimic pentru nimeni sau vom fi o povara...
Eu, ieri, am mai capatat un an in plus de experienta de viata.
Nu am devenit mai intelept, mi-as fi dorit...
Nici nu am incaruntit, ceea ce iarasi nu e rau...
Stiu ca sufletul insa nu mi-a imbatranit, ca mintea - multumesc lui Dumnezeu - inca merge, sa invart rotitele...
Ca sunt ZuzuNelu, e bine, si cred ca o mica doza de nebunie nu strica nimanui.
E prea monotona si prea planificata viata asta, si prea sunt nonconformist eu, ca sa stau cuminte in rand si sa astept cu mana intinsa.. .
 Sunt mereu un om ce a cautat sa smulga un zambet, sa faca haz de necaz, sa se bucure de un peisaj mai mult decat de o friptura si o sticla de vin....
Imi place sa traiesc, dar nu sa dau viata la maxim, sau daca mi se intampla, sa fie doar pentru cateva clipe...
Am gasit in ultimii ani bucurii in lucruri mult mai marunte si mai la indemana, decat cautam si incercam sa gasesc inainte in alte locuri...
In fond, asta e viata, o insiruire de zile, care din 365 in 365 formeaza un an, o aniversare...
Ceea ce am trait aseara insa a fost ceva deosebit.
Miercurea merg de obicei la Seara de Folk.  Ieri a fost miercuri..
Aseara a venit Ioan Gyuri Pascu la The Stage. Si daca e club se poate face si cinste, te poti si distra si in acelasi timp, poti asculta si o muzica live si de buna calitate.
Iar Ioan Gyuri Pascu, este un artist, un actor, un muzician, un folk-ist, un One Man Show
Si maestrul Ioan Gyuri Pascu mi-a facut marea surpriza - la initiativa unor prieteni de facebook - sa ma faca sa  ma simt intr-un mod cu totul deosebit. A anuntat ultima melodie din recital, apoi, "Inainte de asta, trebuie sa cantam multi ani traiasca cuiva, prezent aici in sala, Nelu Simion".
Va doresc tuturor sa traiti asemenea momente !
Sa iti cante o sala intreaga "Multi ani traiasca", dar la microfon si chitara Ioan Gyuri Pascu (nu nu stiu ce manelist care pentru bani face orice), este ceva inaltator, deosebit.
Chiar daca in acea sala cunosti maxim jumatate din cei prezenti, pe cei mai multi din vedere, cu putini te saluti, cu cativa esti prieten ...
Important este ca TU esti centrul atentiei, TU esti cel sarbatorit, TU devii pentru o clipa, pentru cateva minute "burucul pamantului".
Si, credeti-ma, chiar ai nevoie, in viata, de cateva momente de astea...
Nu multe ca sa nu te inveti cu ele, nu putine, ca sa nu uiti gustul fericirii


 Foto Madalina Rotaru 

Nu imi ramane decat sa spun atat :
- Multumesc Ioan Gyuri Pascu, multumesc celor ce se simt "vinovati" de clipele deosebite ce mi-au fost facute, multumesc pentru surpriza !
- Multumesc tuturor celor ce mi-au postat pe perete facebook urari de bine : cunoscuti personal sau prieteni virtuali. I-am simtit aproape. 
- Multumesc lui Dumnezeu, ca am ajuns aici, ca m-am putut bucura, ca pot sa va impartasesc si voua bucuria, ca am pentru ce trai - si aici ma refer la umbra mea pe pamant : cele doua fete.
- Multumesc voua cititorilor, ca ma cititi intr-o medie de 18-20 vizitatori unici pe zi, si pentru ca pe aceste randuri nu se depune praful...
Tuturor va doresc sa aveti parte de tot ceea ce va doriti si va este de folos, sanatate, un strop de fericire din cand in cand - pentru ca viata merita traita - si un strop de noroc (pasagerii de pe Titanic erau sanatosi) !
Pacea, linistea, iubirea sa va insoteasca !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Piatra Secuiului

 Accesul in Piatra Secuiului se face din localitatea Rimetea , la 28 de km de Turda.  Localitatea medievală este menționată pentru prima dat...