luni, 4 noiembrie 2013

Necunoscut mi-e Ceahlaul - (3)

Tot in zona Jgheabului lui Trifan

Traseul a fost ales cu documentație, dar si cu orientare la fata locului.
Am ales variantele cât mai putin expuse la pericol dar, in același timp, cât mai incitante pentru cunoaștere.
Din păcate, in afara de câteva schițe lăsate de Dr. Iacomi si de încercări de localizare ale unor oamenii cărora Ceahlăul le este foarte drag (una din persoane este Daniela Ursu - respect pentru tenacitate si îndârjirea de a-si canaliza efortul si  a încerca sa  facă lumina pe un teren destul de necunoscut ) nu prea avem documentație.
E nevoie de fler, de curaj, de curiozitate, dar mai ales de setea de a explora si cunoaște. Cei care am fost sâmbătă (Titus Hen, Claudiu Birliba, Florin Vestale, Ioan Alex) nu am făcut altceva decât sa încercam sa redescoperim o bucățică de Ceahlău.
 Destul de putin stabatuta, salbatica, virgina. Capra neagra, ursul, căutătorii de schinduc si braconierii ce o mai bat... Rareori... cei ce vad in munte o plăcere.

 Trupa. In spate Vf. Toaca

 Pereti, jghiaburi mai mari sau mai mici, stancarie...
 Daca am avea timp sa ascultam povestile lor ... ne-ar prinde iarna
 Titus Hen -  cel ce încearcă sa găsească cu pasul ceea ce altii cauta in arhive
 De aici parca nu mai e mult pana sus...
 Aproape au ajuns la linia orizontului 
 Dar... mai e mult pana departe .. si mai cad si pietre...
 Tandem Hai pe Munte - Claudiu si Florin 
 Ceahlăul e mic, dar imens. Ocolasul Mare e acolo mereu si are tot 1907 m are. Insa din unghiul asta nu l-am vazut la multi. In plan secund Vf. Lespezi si Batca Ghedeonului 
 Lărgind cadru avem si Piatra Ciobanului (cea care pune "umarul" la formarea celebrei piramide in 6 august
 Eu mă minunez când vad comorile Ceahlăului. Sunt convins ca mulți sculptori ar avea de învățat de la natura
 Cireașa de pe tort : trecerea pasajelor cu jnepeniș 
 Dupa ce mergi prin jnepeniș 10-20 min si iți țâșnește in fata asa ceva ce zici ? 
Ceea ce spune Mihnea (nepotul) când vede ceva ce il uimește WWOOOOAAAW

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Piatra Secuiului

 Accesul in Piatra Secuiului se face din localitatea Rimetea , la 28 de km de Turda.  Localitatea medievală este menționată pentru prima dat...