duminică, 14 noiembrie 2010

Balvanyos-Sf.Ana


"Niciodata toamna nu fu mai frumoasa
Sufletului nostru bucuros de moarte." Tudor Arghezi

Nu credeam ca mai avem parte de zile frumoase de toamna. Acum doua saptamani credeam ca e ultima noapte de toamna...Am avut insa in 13-14 noiembrie doua zile superbe de toamna.
Mi-am propus sa mai beneficiez de temperatura ridicata, asa incat am fost la Balvanyos.
E o statiune mica, undeva intre Tg Secuiesc si Bixad, la poatele muntelui Coimad - Puturosu. Pentru cunoscatori insa ofera destul de multe. Liniste, aer ozonat si un pic radioactiv, ape minerale, mofete umede si uscate, trasee, cazare acceptabila, masa buna...
Sunt indragostit de Balvanyos, cunosc destul de bine zona, si in cele doua zile (sambata ora 11 - duminica ora 15) nu am stat decat seara in restaurant si camera. In rest, un mereu pe drum sau la tratament.

Cenusarele de la Baile Apor - Izvoarele Tamaduitoare
Gazele mofetice (Bioxid de carbon, hidrogen sulfurat) barboteaza in apa. O parte din sulf trece in sulf coloidal si coloreaza apa in cenuse-de aici denumirea
Pestera Sulfuroasa - Grota Sulfuroasa

Am plecat apoi pana la Lacul Sf. Ana si Turbaria Mohos
Felicitari presedintelui (nu credeam sa o spun) : s-a asfaltat drumul pana la Lacul Sf Ana

Apa limpede de cristal, oglindire, cald


Apoi am fost la Tanovul (turbaria) Mohos

Mofeta din nou si ... un apus de vis

Seara, masa gustoasa, vinul casei, dedicatii de la baietii de la orchesta, deh... cunostinte vechi...
Dimineata cenusar-mofeta-cenusar, apoi sus (1058 m) la ruinele Cetatii Apor - sec XI - punct de belvedere



Asta pe scurt.











Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Piatra Secuiului

 Accesul in Piatra Secuiului se face din localitatea Rimetea , la 28 de km de Turda.  Localitatea medievală este menționată pentru prima dat...