luni, 5 decembrie 2011

Fost-am dus de acasa...

Uneori e nevoie si de putina nebunie in viata noastra. Monitonia, din momentul in care se instaleaza, te acapara, te macina, iti ia cheful de viata.
Avem chef de munte, avem chef sa ies, vremea se anunta acceptabila, dar, din pacate, nu am gasit cunostinte cu care sa ies. Mi-am adus aminte, ca pe facebook, era o invitatie de a iesi pe Ceahlau in 3-4 decembrie. Asa ca sambata dimineata, mi-am facut curaj si bagajul si am plecat.
Am ajuns la fix, tocmai mai venise o masina. Am facut cunostinta cu cei de la Ceahlau.org (de fapt cu o parte din ei), am ales traseul, si am plecat. Eram 7, urmand ca sus sa facem jonctiunea cu altii. Grup eterogen : din Bicaz, Piatra Neamt, Bacau, Iasi.
Am socializat, am urcat, vreme excelenta...

Ajunsi pe platou insa, incepem sa simtim vantul care batea in rafale destul de puternice. Trecem pe sub cabana meteo, vedem in zare, spre nord Calimanii, trecem Vf. Lespezi, si ajungem la Cabana Dochia.

Ajungem la cabana, ne cazam, ne intalnim cu grupul ce a venit pe Stanilelor, mancam si punem ochii pe platoul de deasupra Detunatelor. Hotaram sa mergem acolo.

Dinspre Ocolasul Mare si Vf. Ghedeon apar primele semne ca vremea se va strica. Noi mergem inainte, ne croim anevoios drum printre jnepeni...
Vantul sufla din ce in ce mai tare... Ceata din ce in ce mai deasa. Stefan incearca sa faca fotografii spectacoloase, dar o rafala de vant era cat pe ce sa il doboare ...
Solutia : te faci una cu pamantul/stanca si totul e ok

Ajungem din nou la cabana, ne adunam in sala mica de mese, si incepem sa ne incalzim...

Ne mutam in sala mare, care era plina.
Apoi somn, caldura mare in camera, iar dimineata, incerc sa prind rasaritul de soare. Am prins ceata deasa si rafale de vant de 122 km/h (dupa statia meteo de pe Toaca).

Mergem la Schit, apoi masa, si datorita faptului ca vantul batea destul de tare, hotaram sa coboram mai devreme. Trecem pe la Camera Patrata, coboram pe Lutu Rosu
 Spre Camera Patrata
 Stefan cautand unghiul perfect
 Popas ...
 Lacul Izv. Muntelui
 Laricele cu acele cazute...
 "S-au facut frunze anul asta"
Am ajuns la masini dupa doua zile frumoase petrecute pe Ceahlau.

1. Faine poze, dar si mai faine sunt comentariile tale de pe marginea lor. Cu siguranta ne mai vedem sus.

Piatra Secuiului

Accesul in Piatra Secuiului se face din localitatea Rimetea , la 28 de km de Turda.  Localitatea medievală este menționată pentru prima dat...