luni, 6 august 2012

Creasta Hotarelor

Am hotarat cu Marian sa plecam mai la pranz din motive de servici. Asa incat la 13 eram la Piatra Neamt, l-am luat direct de la servici, apoi am trecut si am luat si pe Tamara si Mitica si am plecat. Pe drum, Marian primeste telefon de la Diana, ca ar vrea sa mearga si ea, si ca este in Bicaz. Loc e, deci merge si ea (Alex in povestile noaste era la mare cu Ion). Erau, de fapt amandoi la Bicaz.
Plecam, lasam masinile la Izv. Muntelui, platim taxa. Tamara si Mitica prefera Lutu Rosu pentru ca este mai putin expus la soare. In formatie de 4 : Marian, Diana, Alex si eu, plecam pe Izv. Alb - Stanca Dochia - Vulturul lui Traian - Jgheabul cu Hotar.
Vulturul lui Traian
Iesim de pe traseul marcat si ne urcam pe Politele cu Hotarul. Ne poticnim in zmeuris...
Si dai, si lupta, si inamicul mult si dulce...
Luam sus, o mica pauza de orientare. Nea Ilie ne anunta ca e pe vechi, si cerul se intuneca putin. O clipa suntem descumpaniti : Stelea sau Creasta.
Ramanem insa fermi pe pozitie, mai ales ca dupa acei nori negri se zarea cer senin.
Mergem pe polita, apoi un jgeab ne infinge in stanga crestei. S-au facut si ursi anul asta pe Ceahlau, pentru ca intalnim excremente proaspete.
Trecem printr-un desis, pe marginea stanga a primelor stanci, apoi pe partea dreapta avem stancile impunatoare. Iesim dupa 10 min pe pajistea de sub ele. 

Calcam cu grija, pentru ca am intrat intr-o pajiste cu flori de colt.
Incet, incet, luam altitudine si in fata ochilor ni se deschid unghiuri din ce in ce mai largi. Dantelaria de forme sculptate de natura in conglomerat ne lasa muti.


Alex si Diana urcand
 Marian scurtand zarile : In dreapta in fundal Detunatele si Vf. Lespezi
 Alex incearca o catarare. Incalzirea inainte de ploaie
"Baieti, vine ploaia, imi scot pelerina" anunta Diana.
Ea a venit si am trecut imediat la echipamentul adecvat. Pelerina mea a ramas uscata. O uitasem in portbagaj.
 Hornul ce l-am urcat partial in ramonaj, partial cu priza. Cand am ajuns sus, mi-am dat seama ca acea saritoare putea fi ocolita

Odata ce urcam, capatam noi perspective, dar dantelaria din piatra e aceeasi
Ploaie insa devine sacaitoare, nu cantitativ, ci datorita faptului ca se gaseste mereu cate un strop, care sa iti cade pe obiectiv. In plus, mereu trebuie sa stergi obiectivul, sa protejezi aparatul de ploaie, asa incat, te lasi de multe ori pagubas
 Marian, incantat de cat de multe flori de colt sunt nu se mai satura se le fotografieze
 Sus, mai sus 
 De acolo de jos venim
 Diana incepe sa nu se simta bine 
 In ultimul plan Vf. Toaca 
 Dantelarie 
  La Cabana Meteo incepe se se lumineze cerul 
 "Mai sus, tot mai sus" 
 Gata, decret : "Se lumineaza si nu mai ploua !"
 
Gata, ne-am intepat in traseul ce duce de la Panaghia la Cabana Dochia 
Eu raman la Meteo, Marian va ramane la Dochia, iar Alex si Diana se hotarasc sa coboare

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Piatra Secuiului

 Accesul in Piatra Secuiului se face din localitatea Rimetea , la 28 de km de Turda.  Localitatea medievală este menționată pentru prima dat...