luni, 27 februarie 2012

Pavel Stratan

Sunt unii muzicieni care te incanta cu ritmul, altii cu vocea, altii cu versurile pe care isi compun melodiile...
Pavel Stratan, cel pe care il ascultam de pe mp3-urile aduse de pe net, pana acum, ma incanta prin acordurile chitarei, prin rasu-plansul si necuvintele lui...prin leit-motivul bautului si al betiei, printr-un umor modovenesc - pe care din pacate noi, romanii (sau unii dintre noi), l-am cam uitat, sau ne-am lepadat de el. 
Multi au considerat si considera muzica lui ca o muzica usoara, comerciala, care nu prea iti comunica multe. Dar in ce gen incadrati muzica lui ? 
Pentru munteni, olteni si ardeleni, poate e chiar neinteleasa, pe alocuri, Pavel strecurand si moldovenisme si arhaisme...
Pavel Stratan insa este un cantautor mult mai profund. Chiar daca el ne canta despre lucruri simple, despre "Amintiri din copilarie", despre prieteni, prietene, tata, copilarie, betie, jocuri de noroc, etc., felul in care el ni le aduce si le prezinta este cu totul si cu totul special. 
Dupa parerea mea, Pavel Stratan este unul din marii oameni care stiu sa se joace cu limba romana, care stiu sa intoarca cuvintele, sa se joace cu cuvintele si necuvintele, sa formeze propozitii si fraze demne de invidiat. Pavel pare superficial, pentru ca el ne pune in fata unor intamplari comune, a unor banalitati aproape, insa, cautati pe net versurile lui, cititi-le si veti vedea, ca are o profunzime, o filozofie morometiana, o claritate pe care o exprima artistic si voit ambiguu. 
El stie sa se joace cu limba romana, stie sa puna totul pe muzica, pe ritm. Si Pavel Stratan mai stie si sa rada, chiar daca rasul e interiorizat si amar cate o data, stie si sa fie profund, stie sa fie tandru,.si mai ales Pavel Stratan stie sa fie tata - mandru de copii lui - si sensibil.
In concertul de aseara de la Subway Pub 4 Bacau, am descoperit un  artist complet, sensibil, modest, Un om indragostit de ceea ce face, si care incearca mereu sa faca tot mai bine.
Am avut in acest week end, un mare rasfat : Semnal M si Pavel Stratan.
Am ascultat muzica ce m-a uns la suflet.
Multumesc Semnal M !
Multumesc Pavel Stratan !

"In seara asta vreau sa facem tot
Eu n-am baut dar vreau sa ma imbat
Eu nu fumez dar vreau sa ma afum
Cand faci de toate parca totu-i bun"












Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Piatra Secuiului

 Accesul in Piatra Secuiului se face din localitatea Rimetea , la 28 de km de Turda.  Localitatea medievală este menționată pentru prima dat...