luni, 20 ianuarie 2014

Înotând prin ceaţă

Hotărâsem de pe Licaș o ieșire mai bărbătească cu o cazare la refugiu sau stana. Dar din cei multi putini am
rămas, adică eu cu Titus. Asta insa nu ne-a descurajat, cu toate ca vremea se anunta destul de proasta pentru sâmbăta. Asa ca la 5.30 am ieșit din casa cu rucsacul pregatit si destul de greu, cu cafeaua bauta, si la 6.40 eram deja la Piatra Neamț. Am mutat bagajul si am plecat cu masina lui Titus pana pe Paraul Oii. De acolo la 8.20 am plecat pe banda albastra pana la Poiana Alba. E adevarat ca am parasit-o si am luat-o de-a dreptul, dar important e ca am ajuns mai repede, la 11 fiind deja la refugiu. Am mancat putin, am lasat cate ceva in refugiu si am plecat spre Piatra Singuratica. Intre timp insa s-a asezat ceata, iar pe măsură ce inaintam era din ce in ce mai deasa. Unde mai pui ca mai batea si un puișor de vant ce in 10 minute astupa orice urma, iar vizibilitatea se reducea la un 20 -50 m. Iar in Poiana Alba marcajele sunt destul de rare. Norocul nostru a fost GPS-ul, pentru ca numai el ne-a scos din încurcătură. In conditii de ceata puternica este foarte usor sa te ratacesti. Am reusit si am dibuit pana la urma poteca, am ajuns la Piatra Singuratica unde era un grup numeros de turisti. Am facut o pauza de hidratare si ne-am intors. Piatra Singuratica nu am vazut-o, nici macar nu se ghicea, era undeva acolo insa... Si la intors am mai ratacit putin, multumim GPS, dar am ajuns relativ in timp la refugiu. Aici mai era un grup de 4 baieti (cu care ne intalnisem pe traseu), am socializat putin in jurul focului si apoi somn. Desi am crezut ca va fi frig, am suferit de .. caldura, sacul de dormit si-a facut datoria, iar faptul ca am fost 6 persoane a insemnat probabil si asta ceva. După track am făcut 21 km, in 8 ore 47 min.
Luna apunea peste dealul Tepesenilor
Suhardul Mic - Gradina Zanelor - Ucigasul
Am intrat in Poiana Alba
Vizibilitate bună

Refugiul Poiana Albă
Plecăm mai departe

 Foto : Titus Hen

 Foto : Titus Hen
Vedem că începe sa nu se mai vadă

Am ajuns (în sfârşit) cu bine la cabană
 Popas de hidratare si reîmprospătarea forțelor  Foto : Titus Hen
Aici e Piatra Singuratica (se vede coltul cabanei)
Acelaişi peisaj si la intors



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Piatra Secuiului

 Accesul in Piatra Secuiului se face din localitatea Rimetea , la 28 de km de Turda.  Localitatea medievală este menționată pentru prima dat...